توزیع ۸۰۰ پرس غذای گرم در شب های قدر 

توزیع ۸۰۰ پرس غذای گرم در شب های قدر 

تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
صمدالله سعیدی گفت: هم زمان با شب های قدر ۸۰۰ پرس غذای گرم پخت شده و در بین خانوارهای نیازمند سطح شهر جیرفت توزیع شد.

«صمدالله سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به منظور اطعام نیازمندان هم زمان با شب های قدر ۸۰۰ پرس غذای گرم با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت شده و پس از بسته بندی در بین خانوارهای نیازمند سطح شهر جیرفت توزیع شد.

 

 


مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) جیرفت افزود: به منظور لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه به نیازمندان، توانستیم با جلب کمک های خیرین و مردمی ۵۰۰ سبد غذایی تهیه کنیم و همچنین ۱۴ راس گوسفند نذری قربانی شده و گوشت های نذری در بین نیازمندان توزیع شد.

 

 



وی بیان کرد: در همین راستا اقلامی همچون برنج، روغن، رب گوجه فرنگی و مرغ خریداری و در قالب سبدهای غذایی بسته بندی کرده و در بین خانواده های محروم و ایتام توزیع کردیم.

 

 


سعیدی اضافه کرد: هر یک از سبدهای غذایی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان بود و با توزیع این سبدها قریب ۳ هزار نفر از محرومین از کمک های مومنانه بهره مند شدند.

 

 

 


مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) عنوان کرد: همچنین در راستای ترویج نذر فرهنگی و افزایش سطح مطالعه ۳۰۰ بسته فرهنگی شامل کتاب و سی دی در بین کودکان محروم و نیازمند توزیع کردیم.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری در ایام ماه مبارک رمضان برگزاری مراسم معنوی شب های قدر همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و تجلیل از فعالین مسجدی بود که در این ایام با کانون همکاری داشتند و قبل از شروع مراسم مسجد ضدعفونی شد.

سعیدی به سایر فعالیت های کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) در ایام کرونایی اشاره کرد و افزود: به دنبال شیوع کرونا با مشارکت اعضای این کانون فرهنگی هنری در چند مرحله اقدام به ضدعفونی فضای مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) و کانون کردیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) ابراز کرد: متاسفانه مدت زیادی از شیوع کرونا نمی گذشت که برخی از مناطق جنوب کرمان در ابتدای سال جاری دچار بروز سیلاب شدند بنابراین به منظور کمک به سیل زدگان اقدام به پخت و توزیع نان در بین مردم سیل زده این مناطق کردیم.


وی اظهار کرد: در همین راستا ۲۰ دستگاه تنور و تابه گازی خریداری کرده و به این ترتیب کارگاه نان پزی کانون راه اندازی شد و با کمک اعضای کانون و فعالان مسجد روزانه تعداد زیادی قرص نان پخت کرده و پس از بسته بندی به مناطق سیل زده اعزام کردیم.

 

سعیدی اضافه کرد: در مجموع با ۱۲ کیسه آرد خریداری شده یکهزار و ۶۰۰ قرص نان پخت کرده و در ۴ مرحله به مناطق سیل زده جنوب کرمان ارسال و در بین سیل زدگان توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) عنوان کرد: پس از پایان یافتن پخت نان برای سیل زدگان، چند دستگاه تنور گازی را به صورت امانی در اختیار خانواده های نیازمند سطح شهر جیرفت قرار دادیم تا در این ایام سخت از طریق پخت و فروش نان خانگی بتوانند امرار معاش کنند.

وی تاکید کرد: خدایی نکرده در صورت بروز هر گونه بلای طبیعی از جمله سیل و زلزله، کارگاه نان پزی کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س) آمادگی پخت و توزیع نان دارد.

سعیدی بیان کرد: علاوه بر پخت و توزیع نان بین سیل زدگان، ۶۰۰ بسته فرهنگی شامل کتاب دعا و کتاب با موضوع نماز، ۲۵۰ بسته ویژه کودکان شامل شکلات، کیک، کتاب و اسباب بازی، چندین سبد غذایی، تعداد زیادی آب معدنی، چندین دست لباس برای کودکان و بزرگترها و همچنین ماسک و پک های بهداشتی تهیه کرده و به منظور توزیع در بین سیل زدگان به مناطق سیل زده ارسال کردیم.

وی در خاتمه ابراز کرد: کلیه فعالیت های ایام کرونایی با هدف جلب رضایت خداوند و اولیای الهی، تقویت روحیه همدلی، وحدت، جهاد و ایثار در بین اعضای کانون، احیای سنت اولیای الهی به ویژه حضرت علی علیه السلام در کمک به نیازمندان و ایتام و همچنین تاسی از سیره شهدا انجام شده است.

پایان پیام/ 586